Deel dit bericht

Politieke campagne

16806748_1198883536861687_1858365469240185655_nAfgelopen maandag 20 februari beleefden ruim 45 aanwezigen een boeiende PCR-avond over de politieke campagne. Onder de professionele gespreksleiding van Nico Jouwe kwamen in de Rotterdamse Pauluskerk verschillende sprekers aan het woord. Marc Oosterhout vertelde ons meer over merkdenken in de politiek, naar aanleiding van zijn recente boek ‘De Kunst van het kiezen’. Communicatiewetenschapper Bert Bakker (UvA) legde uit hoe mensen psychisch en fysiek reageren op bepaalde politieke boodschappen, in zijn onderzoek naar ‘de politieke onderbuik’.

Vervolgens vertelde Mark Harbers (Tweede Kamerlid VVD) over de Haagse campagne en gingen de Rotterdamse campagneleiders Christine Zandberg (CDA) en Peter Jan de Werk (GroenLinks) in op het lokale aspect van de landelijke campagne, en vertelde Marjolein Nieuwdorp (PvdA) over haar internationale ervaring met smart campaigning.

Als vanouds werd de avond afgesloten met een gezellige netwerkborrel.

Kijk op onze facebookpagina voor de fotoreportage!